23 Jun 2009

Topengmu

tanpa membuang topengmu
Dia telah tahu
hatta sedebu hidupmu
jangan kau tutup salahmu
yang sebesar bangkai gajah
dengan topeng sejengkal
Ada kawan tergelak-gelak ketawakan saya.
"Aku siap jadi johan lagi main badminton. Ada cubaan namun tak lepas. Hahaha."
Saya terfikir juga. Apakah untuk menunaikan kehendak kita harus membuat apa sahaja walau ia amat bertentangan dengan agama dan budaya.?
Apakah kita dapat menutup penglihatan Tuhan dengan menutup mata manusia?
Antara kau dan aku sahaja kita bergelumang dosa!
Ingat kawan, walaupun saya tidak sesuci malaikat, saya berusaha juga untuk menjadi manusia yang sebenar manusia. Maaf, manusia yang sebenar manusia bukan seperti binatang.
Namun ramai manusia mempunyai sifat kebinatangan. Moga-moga saya dan kalian tetap jadi manusia.
Dan cinta itu patah. Cinta itu terus dibawa dihujung panah. Sepasrah apakah saya untuk menanti bidadari?Ah, cinta ini bukan bidadari imbalannya. Di dunia wal akhirat. Dalam cinta yang patah, Dia masih tidak jemu mengubati luka. Mengampuni dosa. UjianMu.

2 ulasan: