26 Jun 2009

Ini Sebuah Cerita 2

Semalam lepak dgn kawan lama namanya Rizuan. Bekerja di Guthrie. Banyak benda kami berbual. Dan perbualan ini agak menarik juga.
"Ali, macam mana hendak tahu wanita yang baik dan wanita yang jahat?"
"Wanita yang baik ialah wanita yang tidak mudah menyerah kalah kepada nafsu berahi apabila bersama lelaki. Tidak membuka jalan ke arah itu. Dan tidak menipu lalu merengek hendakkan anu lelaki."
Begitu berterus terang saya. Dia senyum.
"Eh, selalunya lelaki yang memulakan dulu. Merangsang dan mempengaruhi wanita."
"Akhir zaman sekarang, wanita sudah pandai merogol lelaki. Biarpun dia sudah mendapat anu yang halal, dia mencari lelaki lain dalam diam-diam. Semuanya bermula dengan pertemuan dan daripada pertemuan itulah dia mencari kesempatan untuk melegakan dahaganya dengan air kau."
Rizuan ketawa lagi. Mengekek.
"Kalau aku jumpa perempuan itu memang aku lempang!"
"Ye lah. Sebab dah berlaki pun masih macam perempuan jalang. Kau tengoklah, bahana nafsu syahwat punya pasal. Bila di 'goncang' disuruh kita bertanya Tuhan. Disalah orang-orang tua kita yang memberikan pepatah, bidalan dan kiasan. Walhal bidalan, pepatah dan kiasan ada 3 bentuk iaitu menyindir untuk maksud menegah, menyuruh untuk maksud yang baik dan menyatakan/mendedahkan sesutau untuk kita jauhi."
"Eh, aku tak tahu pasla pepatah, bidalan dan kiasan itu. Apapun kau telah memberikan aku info yang berguna."
"Yep. Cara kau nak kenal wanita spesis jalang ini, dia menipu, kedua dia mencari lelaki sebanyak2nya, ketiga dia menjerat lelaki untuk terpedaya simpati, melayan dan terbuai emosi dengannya, keempat diaturkan pertemuan, kelima merangsang syahwat kau..ketika kau kalah...Tuhan dan seluruh penduduk langit dan bumi telah melaknat kau dan dia..apatah lagi kalau wanita itu sudah bersuami...lagilah besar dosanya...sebab itu Allah menghukum wanita dan lelaki yang telah berkahwin tetapi berzina direjam batu sampai mati. Besar hukum itu."
Rizuan angguk memahami. Pertemuan kami bubar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan