17 Februari 2009

Ulasan Filem Geng :Pengembaraan Bermula -Pra 10 Minit Pertama-

Aku masuk ke dalam panggung dalam 10 minit sebelum masa tayangan Geng. Aku agak terkejut apabila melihatkan begitu ramai penonton. Malah ada yang satu keluarga dengan anak-anak 5-6 rang. Baris H nombor 13 nombor tempat duduk aku. Di tengah-tengah. Baris tersebut sudah dipenuhi. Cuma aku sahaja yang tidak duduk lagi. Aku memandang kiri kanan belakang depan tanpa menghiraukan gadis cantik di sebelah ku yang 'perasan' aku memerhatikannya. Orang 'berjus-jus' masuk memenuhi panggung. 'Pemandangan' begini biasanya hanya berlaku pada filem hollywood pada hujung minggu! Kini ia berlaku pada hari Isnin. Sungguh mengujakan! Ada penonton cina india dan mat-minah saleh! Aku teringat pesanan filmmaker barat, 10 minit merupakan detik terpenting bagi sesebuah filem samada filem tersebut bagus atau haprak! Bagaimanakah halnya dengan Geng?Adakah hanya membuatkan aku menyampah atau mengulang mimpi ngeri sukar untuk menyelami cerita! Namun pra 10 minit pertama itu aku telah disengat hangat dan teruja!Walau aku lebih suka dalam panggung yang sunyi namun keramaian diperlukan untuk filem tempatan kerana inilah pasaran utama pembikin filem kita. Bersambung esok...mengantuk...ada 2-3 perkara aku mahu ulas tentang Geng ini...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan