14 Mei 2009

Jawapan Kepada Faisal Tehrani

Faisal Tehrani menulis :
Inilah perlawanan Fatimah az Zahra:Urwah bin Zubair melaporkan ‘Fatimah marah lalu dia meninggalkan Abu Bakar, tidak henti-hentinya dia menjauhi Abu Bakar sehingga dia meninggal dunia.(Musnad Imam Ahmad, hadis nombor 25, bab musnad Abu Bakar as-Siddiq r.a. Hadis yang dikutip merupakan hadis yang panjang berstatus sahih. Hadis yang sama dengan matan berbeza turut dimuatkan iaitu hadis nombor 9 dan 14. Musnad Imam Ahmad tidak syak lagi adalah rujukan valid umat Islam.)Dan tidak seperti ibu yang lain, tahukah anda perlawanan Fatimah itu tidak habis sampai sekarang! Biarpun Fatimah sudah wafat perlawanannya tidak tamat. Tidak seperti perlawanan Asiah, Maryam dan Khadijah. Perlawanan Fatimah kekal berlangsung sampai hari ini.Sampai sekarang masih ada orang tidak mahu mempercayainya, tidak berpihak kepadanya. Mungkinkah anda orang tersebut?Fatimah menanggung beratnya walaupun sudah tiada. Anak-anaknya dibunuh oleh umat ayahandanya. Cucu-cicitnya dideritai oleh musuh keluarganya secara tidak terfikirkan. Anda mahu bersama Fatimah dan ayahnya bila dibangkitkan kelak; atau mahu bersama penganiaya ibu mulia ini?
Ini adalah jawapan terbaik untuk tulisan jahat tersebut:
Rasulullah saw. bersabda “Akan muncul di akhir zaman nanti suatu kaum, yang menamai golongan mereka dengan Rafdhah.” (Musnad Ahmad 1:103). “Akan datang setelahku nanti satu kaum yang menyebut diri mereka dengan Rafdhah. Jika kalian menjumpainya bunuhlah. Karena mereka musyrik. Dan mereka menghina Abu bakar ra. dan Umar ra. Dan barang siapa yang menghina Sahabatku, baginyalah laknat Allah Swt., malaikat dan seluruh manusia. (Daruquthni)."

“Akan datang satu kaum yang menghina dan merendahkan para Sahabat ra. Janganlah duduk dengan mereka, memberi makan dan minum mereka. Dan janganlah menikahkan mereka dan menikah dengan mereka. Janganlah shalat bersama mereka, dan janganlah menyolati mereka. Dibolehkan melaknat mereka. (Ghaniyatut Thalibin. Halaman : 179. mukaddimatul Awashim Halaman : 24.)"
Ini sebagai jawapan kepada entri Faisal Tehrani yang cuba memasukkan jarum syiahnya dengan melakukan pembohongan agar pembacanya (terutama syiah)menyakini
*Saidina Abu Bakar As-Siddiq itu zalim terhadap Fatimah RA.
*Melakukan pembohongan dengan tafsiran yang batil iaitu Fatimah 'menjauhi Abu Bakar sehingga wafat...' Walhal dengan sepakat jumhur ulamak 'Fatimah tidak lagi memperkatakan hal harta peninggalan nabi lagi bukan bermaksud memusuhi, membenci dan melawan'
*Melakukan pembohongan dengan menyatakan 'perjuangan Fatimah RA itu berterusan hingga ke hari ini...'Perjuangan apakah itu wahai Faisal Tehrani?Perjuangan membunuh orang Islam yang bukan syiah?
*Melakukan hasutan jahat dengan menyatakan 'sesiapa yang tidak menyokong Fatimah maka ia dalam kelompok penzalim bukan dikalangan Rasulullah dan ahli keluarganya' TERANG-TERANG FAISAL MENAMPAKKAN ABU BAKAR AS-SIDDIQ SEORANG YANG ZALIM. NA'UZUBILLAH WAMIN ZALIK.
KENYATAAN:
WAHAI FAISAL, SEKARANG TUAN BENAR-BENAR BERADA DALAM KEADAAN TAKSUB YANG AMAT SANGAT DENGAN KESESATAN SYIAH. DARI PANDANGAN RUHANIAH SAYA TUAN BENAR-BENAR DALAM TERUMBANG AMBING DAN KETIDAKTAHUAN PUNCA AKIBAT FAHAMAN SYIAH LAKNATULLAH INI. SUKAR UNTUK TUAN LEPASKAN DIRI MELAINKAN TUAN MAHU MENYUCIKAN DIRI DENGAN SEBENAR-BENAR PENYUCIAN.
NABI ITU BENAR, ABU BAKAR ITU BENAR, UMAR, USTMAN DAN ALI JUGA BENAR. SUDAH SELESAI SEMUA URUSAN ANTARA MEREKA. MELAINKAN PUAK SYIAH MENGAMBIL KESEMPATAN MENIMBULKAN DAN MEMBUAT PEMBOHONGAN YANG FASIQ LAGI KAFIR TERHADAP SAHABAT NABI BERDASARKAN ASABIYYAH DAN KETAKBUSAN MEREKA SEMATA-MATA.
Selaku rakan penulis, saya telah berkata dan menyatakan. Maka selepas ini saya berlepas diri daripada fahaman sesat syiah dalam karya-karyanya. KIta menerima bakat sastera dan karya sastera tetapi kita menolak pembohongan, kesesatan, fitnah dan ketaksuban maha sesat yang dibawa apa golongan sekalipun TERMASUKLAH SYIAH IMAMIYYAH RAFIDHAH LAKNATULLAH!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan