12 November 2008

Demam

Sejak hari Ahad lagi-catatan hujung minggu-aku telah diserang demam. Demam kebah demam kebah. Aku masih ingat lagi dua malam lepas aku terjaga jam 4 pagi dan aku mengigil kesejukan. Aku terpaksa ambil paracetamol. Dan hasilnya aku berpeluh lagi dan lagi sehinggakan bajuku dapat diperah. Otot kaki lengan ku terasa ngilu dan lenguh yang luar biasa. Sendi2 ku seperti patah. Timbul pula lepuh pada kulit ku pula hari ini. Dan pagi ini bila aku bangun tidur abdomen ku amat sakit-bukan senak nak buang air besar-tetapi semacam lenguh/ngilu amat sangat. Aku khuatir aku terkena DENGGI lagi seperti tiga tahun lepas dimana aku demam selama 2 minggu lebih dan dimasukkan ke PPUM. Ketika itu aku terpaksa berulang alik selama seminggu ke PPUM utk pemeriksaan darah dan hari ke tujuh aku ditahan di WAD 13 U antara WAD termewah spt hotel 5 bintang dan aku sebaris dengan pesakit krtikal lain spr jantung dan lain2 penyakit maut.

Nampaknya esok aku harus pergi jumpa doktor dan dari tempat aku hospital terdekat hanyalah Pusat Perubatan Universiti Malaya. Aku tak tau sama ada ke bahagian RUKA ataupun ke KLINIK ENT kerana aku gagal menghadiri diri dalam ujian RADIOLOGI (akibat infeksi pada luka di tekak) pada 11.11. lepas kerana demam kuat. Ya Allah ujian engkau ni aku terima dgn redho dan ampunilah segala dosaku dan kurniakanlah daku maghfirah Mu. Amin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan