05 November 2008

Catitan Peribadi-Sukar menelan.

Aku sememangnya keras kepala. Apabila aku dibenarkan keluar daripada wad, sebulan lepas, aku hanya menelan 3 butir antibiotik Augmentin 625, dan selepas itu aku berhenti walau aku wajib menghabiskannya dalam tempoh seminggu.

Akibatnya aku terima dalam dua minggu lepas, apabila aku sukar menelan, demam-demam urat dan adakalanya sakit di larinkgs. Bayangkan nasi yg lembut itu tidka mampu kutelan terasa ia bagaikan terlekat di kerongkongku.

Kawan aku menasihati aku agar berjumpa doktor, tetapi aku tidak mahu tinggal di wad lagi yang suhunya membuatkan aku terpaksa memakain 3 lapis baju, selimut dua lapis dan tidka mandi 4 hari. Hahahaha.

Tetapi hari ini aku sudah boleh menelan nasi. Mungkin kerana aku dapat mengawal stress dan tidak makan ulam yang berangin atau tea-kerana bagiku selain faktor jangkitan kuman faktor angin dan GERD juga membantu menolak apa yang aku makan ke esofagus.

Aku ada temu janji dgn doktor 11.11 ini. Dan mulanya dulu aku dah menetapkan aku tidak mahu menghadirinya, tetapi apabila melihatkankeadaan tidka terjangka ini aku kenalah pergi juga. Malah aku tak tahu adakah aku akan kena berjumpa doktor lebih awal drp 11.11 itu.

Tapi keadaan semakin baik dan aku rasa air suling membantu mebersihkan kerongkong aku. Aku melihat penapis air dirumah aku yang berkarat hitam dan pemanas air yang mana besinya sudah berkarat.

Mungkin kerana itu juga. Yep! Jadi iktibarnya

-Bila dok kasi antibiotik makanlah kasi habis-namun Augmentin itu memang antara antibiotik berkuasa nuklear dan kuat sekali menyebabkan perutaku tidak berasa selesa.

-Kawal stress

-Cukupkan tidur-aku sekarang tidur sangat lewat kadangkala berjaga sampai subuh semata kegilaan mencari maklumat dan keasyikan aku mengarang novel.-Jgn merampas waktu istirehat yg telah ditetapkan oleh Allah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan