21 April 2009

Selesailah sudah

Menulis cerpen Warkah Raja Haji Fisabilillah...ia suatu proses kreatif yang agak panjang kerana berhajatkan sedikit kajian dan juga pengisian lompong-lompong cerita yang ditinggalkan oleh pengarang asal dalam versi cerita lama....
Kaedah ini bakal aku gunakan untuk karya sejarahku yang akan datang...sudah ada rancangan khusus sambil-sambil sambung Master. Masih banyak cerita sejarah yang harus diceritakan semula secara kreatif dan imiginatif....inilah lunaknya sastera....asalkan dasar cerita asal tidak diubah.....
Aku masih memikirkan di mana akan aku hantarkan WHF ini kerana cerpen Baju Lama Baju Baharu masih belum disiarkan di Mingguan Malaysia. Baru seminggu aku kirim. Biasanya tempoh menunggu 2 hingga 4 minggu. Cadanganku WHF dihantar saja ke majalah Dewan Sastera. Tetapi berapa ramai yang membaca Dewan Sastera, kerana itulah aku cenderung hantar karya ke akhbar yang jauh lebih besar jumlah pembacanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan