17 Jun 2008

Tahniah Pemenang Hadiah Sastera Kumpulan Utusan....

Aku mengucapkan tahniah kepada kalian...untuk pengetahuan pembaca Hadiah Sastera Kumpulan Utusan dianjurkan oleh Kumpulan Utusan..yang menerbitkan Utusan Melayu itu..atau lebih mudah majalah picisan Mangga...tetapi Mangga diterbitkan oleh Utussan Karya yakni anak syarikatnya....

HSKU menyediakan hadiah wang tunai dan pengurniaan semacam skrol yang dalam nya ada sijil tertera nama pemenang dan ucapan tahniah....

Pemenang akan diraikan di hotel mewah 5 bintang dan dihadiri oleh orang kuat penganjur..Opps terlupalah pulak..yang membiayai HSKU ini ialah Exxon Mobil..sebuah syarikat minyak antarabangsa yang begitu konsisten menganjurkan HSKU ini beberapa tahun....Kumpulan Utusan tu tukang siar je karya...atau tukang terbitkan je....dianggarkan 100,00 ribu setahun Exxon Mobil beri kepada Kumpulan Utusan untuk anjurkan HSKU...

Sesiapa sahaja boleh sertai HSKU dengan hantarkan karya cerpen atau puisi anda ke Utusan Malaysia..untuk disiarkans etaip Ahad..sila lihat uangan Sudut Sastera untuk sedikit syarat....dan kemana nak hantar....emelkan sahaja...

Bila karya tersiar automatik dia akan dinilai untuk HSKU..kalau bernasib baik anda dapatlah ganjarannya dan penghargaannya di hotel mewah bersama rakan penulis....

Jgn takut kalau masih baharu..asalkan ada karya hantar saja..itu sahaja resepinya..dan bila dah keluar pasti anda rasa puas dan mahu tulis lagi..bukankah kita ni ada banyak fikiran dan idea yang mahu dilontarkan...

berkaryalah anda semua..

PS:Aku ada juga cerpen yang tersiar tahun lepas...HSKU ini setahuns ekali..maknnya bagi karya yang tersair tahun 2007 tahun 2008 baru dinilai....dan diberi hadiah....aku memikirkan jugak mengapa cerpen aku itu tidka menang..tak mengapa..bagi membantu kalian bersama menganalisis aku dengan murah hatinya akan tampalkan cerpen itu pada pos sekejap lagi..aku nak solat dna bersihkan diri....naumun dalam samar-samar dalam kepala aku secara tak rasmi aku tau mengapa cerpen aku gagal walau hadiah penghargaan....ia kerana....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan