18 Jun 2008

Sastera, Cinta, dan tidur yang nyenyak...

Sebetulnya..aku tidak tau apa yang patut tulis dalam pos ini....malam terus merangkak dan jam menunjukkan angka 1 pagi....aku teringat..suatu ketika aku pernah menjadi terlalu nanar kerana cinta...aku menjadikan puisi sebagai medannya...dan aku hanyut dalam lautan dan ombak cinta yang luastak bertepi itu....

Aku bagai seorang pengembara yang masih tidak sampai ke tempat tujuanku....lantas bila aku terlena di suatu hentian....aku menggantungkan seluruh cintaku di dada langit.....pada bintang yang menjadi teman tidurku..pada kesunyian yang memercik dari lidah sukmaku...bicaraku ini tidak bersambut.......cinta yang tenggelam dalam mimpi ngeri......

itu suatu ketika dahulu..kini aku menjadi orang yang bisa tahan mendepani ujian...dan aku telah yakinkan diriku..bahawa apa saja akan kuredahi..demi mencapai cintaku...yang ukugalas dipundaku sekeian lama...terus berjalan..membelah samudera poadang pasir dibawah mentari terik...atau berenang dilautan dalam ombak malam yang kelam.....

kerana aku tahu...kembaraku tidak akan terhenti...selagi nyawa terus berada dalam kolong dadaku.....yang pasti aku kian menghapiri cintaku..dengan sepenuh daya...mahu kusingkapkan ia..seluruhnya...biar kami bermuka-muka...melepaskan segala rindu.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan