15 Jun 2008

NST adalah antara penderhaka bangsa dan tanah Melayu!!!

Aku tujukan kata penderhaka bangsa dan Tanah Melayu ini kepada

+Akhbar NST yang menaja iklan menghina bahasa Melayu
+Pihak NST yang menjadi dalang mencetuskan idea setan menghina bahasa Melayu
+Pihak Penulis NST yang bersengkol menghasilkan skrip seperti yang diinginkan oleh pihak NST yang bersengkol dengan setan-setan penderhaka menghina bahasa Melayu
+TV3 yang bersengkol dengan NST menyiarkan iklan menghina bahasa Melayu.

Aku tidak mahu ulas panjang tentang iklan NST itu. Cukup aku katakan jika kita seorang

+Melayu
+Warganegara Malaysia
+Faham bahasa kebangsaan faham perlembagaan
+Faham kelemahan penguasaan Bahasa Inggeris diklangan pelajar BUKAN KERANA BAHASA MELAYU tetapi kerana KELEMHAN PENGUASAAN PEMBELAJARAN BI DI KELAS TERMASYUK SKILL PENGAJARAN LAPUK GURU BI.
+Faham bahasa kebangsaan sebagai bahasa Ilmu dan ia tiada kaitan dengan kelemahan pelajar Melayu dalam bahasa Inggeris itu
+Faham punca kelamahan pelajar bukan sebab membaca akhbar berbhasa kebangsaan dan bahasa Melayu
+Faham bahawa pelancong yang datang ke sini seorang yang tahu hormat adat dan menghargai bahasa tanah dia pijak dia datang berkunjung
+Faham bahawa hujah NST tu melalui iklan itu adalah suatu kesalahan hujah yang amat nyata, lari dari fakta dan bersifat provokasi dan menghina sleuruh berkaitan bahasa Melayu termausk pejuang, kedirian Bahasa melayus ebagai bahasa kebangsaan dan bahasa ibunda bahasa tempat dia lahir di atas tanah air udara orang Melayu!
+Faham bahawa NST tiada jati diri sudahlah salah memberi hujah malah diperlekeh dna dicemburui pulak ketuanan bahasa Melayu

Maka kita akan faham hakikat penyiaran iklan NST itu!

Bagi mereka yang tidak termausk golongan yang 'faham' seperti diatas aku tidak mahu melayan kerana aku tahu hujah mereka akan jadi hujah seperti NST itu terutamanya hujah bahasa inggreis itu penting....bahasa dunia...

Adakah aku menafikan pejuang bahasa nafikan hakikat itu? Aku dan kau tidak nafikan!Tetapi aku dan siapa yang memahami maka tidak akan jadi seperrti kau bersengkol dengan penderhaka ini!

Hukum penderhaka ialah bunuh!Atau berambus dari tanah melayu ini. Menghina bahasa Melayu setelah kau faham masalah yang berlaku(yakni kelemahan pelajar melayu menguasai Bahasa Melayu BUKAN KERANA MEMBACA AKHBAR BAHASA MELAYU DAN PERJUANGKAN BAHASA MELAYU tetapi kelamahan SILIBUS dan KAEDAH PELAJARAN DAN PEMBELAJARAN DI SEKOLAH!!!)

adalah menghina MELAYU
adalah meghina bangsa MELAYU
adalah menghina ketuanan MELAYU
adalah menghina tanah air udara langit wilayah MELAYU
adalah menghina roh pejuang bahasa MELAYU
adalah menghina seluruh gerakan perjuangan MELAYU

maka dengan ini sudah cukup membuktikan NST adalah PENDERHAKA..DAN HUKUM PENDERHAKA IALAH HUKUMAN BUNUH..

Siapakah pendekar Melayu yang berani kedepan?

PS:Bagi yang tidak memahami carilah jalan untuk memahami.Jangan cari jalan hujah lapuk seperti "Bahasa Inggreis itu penting.." Sekali lagi aku kasi jawapan kepada yang mengulang kenyataan lapuk ini "Adakah aku menidakkan...walau aku tidak menolak tetapi aku tetap pertinggikan bahasa Melayu!!!Dan aku tidak akan bersengkol dengan penderhaka-penderhaka itu!!!

Ingatlah bahasa Inggeris macam jamban. Jamban adalah tempat kita guna untuk berak sahaja.

Bahasa MELAYU ialah tuan dan rumah tempat kita tinggal ada bilik ada ruang tamu ada ruang solat. Tempat yang mulia untuk beribadat.

Takkan nak beribadat di jamban?

Maka jamban tidka sama dengan bilik solat atau bilik perpustakaan mini dirumah kita (kalau ada)

Jamban hanya tempat untuk berak sahaja
Begitu juga bahasa Inggeris.

Dalam bahasa lebih indah...bahasa Inggeris UNTUK KEGUNAAN SEMENTARA SAHAJA..yang mesti diperkembangkan dan mesti diperluaskan ialah BAHASA MELAYU...kita terima bahasa Inggris selepas itu kita kembangkan Bahasa Melayu dan sedikit dem isedikit kita mengurangkan kepentingan bahasa Inggreis dalam negara kita dan utamakan Bahasa Melayu.

DAN SOAL BUDAK MELAYU YANG BODOH MENGUASAI BAHASA INGGERIS TIDAK BERKAITAN SAMA SEKALI DENGAN

>USAHA PEMGEMBANGAN BAHASA MELAYU
>AKIBAT BURUK BACA AKHBAR ATAU BAHAN BACAAN BERBAHASA MELAYU
>AKIBAT BURUK BERKATA "BERKATALAH DALAM BAHASA KEBANGSAAN.."

Masih tidak faham atau sudah faham atau buat-buat tidak faham..itu bukan kerja aku lagi..yang pasti NST PENDERHAKA dan hukum PENDERHAKA INI DUA SAHAJA BUNUH ATAU BERAMBUS DARI MEMIJAK BERNAUNG DI TANAH AIR UDARA LANGIT MELAYU IN!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan