11 Julai 2009

Tugasan Asasi dan Tugasan Kreatif

Sehari dua ini saya agak sibuk dengan kerja-kerja menyusun semula jadul kerja dan tugasan asasi dan tugasan kreatif. Tugasan rasmi seperti menyediakan diri untuk mendidik dan tugasan kreatif ialah untuk mengarang karya. Walaupun kerja kreatif itu berjalan macam siput, namun saya berpuas hati kerana dapatan saya itu sangat terperinci dan berguna kepada pengkaryaan saya nanti. Selain itu menyelit juga ilham untuk beberapa buah puisi. Nurul Huda yang banyak membantu dan merangsang terutama dari segi terus mara dan mara dalam akademik-teruja dengan tawaran Fellowship Muda dari Universiti Sains Malaysia yang telah berjaya diperolehinya membuatkan saya begitu bangga sekali dengannya. USM menggunakan keseluruhan SLAB untuk anak Melayu belajar dari Sarjana hingga Doktor Falsafah. Saya tidak mahu berkomentar apa-apa kepada universiti saya, jika mereka telah tetap membuat keputusan memberikan semuanya slot SLAB kepada calon Doktpr Falsafah sahaja. Mungkin itu langkah terbaik mereka untuk menambahkan jumlah pensyarah. Cuma saya sedikit tertanya-tanya begitu cepatnya (Sebulan)slot tersebut habis digunakan. Saya berasa gembira jika yang memperolehinya adalah anak Melayu juga yang menyambung ke pHD. Saya bersangka baik.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan