16 Ogos 2010

Pengalaman Pengunjung Blog Tentang Tok Awang Ngah

Salam tuan rumah, tertarik dgn post ini

,http://aliatan.blogspot.com/2010/07/terawanganmeragasukmaperawat-islam-dan.html

Saya pernah cuba teknik & petua yg sy baca dlm buku T.A.N.,"Berkelahi Dgn Syaitan", semasa menerawang dan menjadi. Saya boleh menerawang 'sementara' lbh 15 tahun dulu, krn waktu itu saya terkena penyakit sihir, kerap mengantuk & mimpi saya dipaksa dibawa melayang ke suatu tempat (tempat pensihir agaknya) dan disana saya disiksa/dipukul/dilemas/dibakar/dicucuk dsb nya. Dalam mimpi-mimpi yang berlainan itu saya dibawa ke berbagai tempat to' kong cina, wat siam, pondok orang asli, dalam tanah, dalam air dll. Kerap sangat keadaan itu berlaku, kekadang pd waktu yang lain saya dgn mudah menidurkan diri dan menerawang tanpa tujuan, tapi saya tak berani pergi jauh-jauh takut sesat lagi pun saya tak ada pembantu, tiada pengalaman, tidak pernah belajar dari sesiapa, kecuali apa yang saya baca dari buku T.A.Ngah yg mejadi buku kegemaran saya selain SBDJ,

pengalaman saya bukan pertarungan yg hebat cuma yang kecil-kecil saja cuma guna tumbukan tendangan, tombak, panah saja sekali-sekala panah api. Dari situ pada saya cerita pengalaman T.A.N bukan mustahil.

Yang mengagumkan saya kebolehan TAN menerawang ke 'masa lalu' dan ke 'perbatasan alam dunia dgn alam barzakh'... Ingin belajar, tapi tahu dari mana? dan sanggup ke saya?

Fauz

***

Terima kasih kepada Fauz yang memberikan kita pengalamannya. Saya percaya dan yakin bukan Fauz sahaja yang ada pengalaman demikian malah ramai lagi. Namun demikian awas jangan beramal tanpa berguru sekalipun ayat itu benar kerana kita bisa terdedah kepada gangguan. Namun tidak dapat dinafikan jika BENAR BERLAKU ia  dari izin Allah juga.

Kepada FAUZ, diharapkan membaca entri dan mengikuti blog ini akan berhubung dengan saya melalui emal bagi bersilaturahim.

Bagi pengunjung blog yang ada pengalaman hampir serupa sama ada kaitan dengan Tok Awang Ngah ataupun tidak bolehlah juga bermel ke emal saya fikrahinsan@gmail.com sebagai tanda silaturrahim.

Mari kita menegakkan sunnah bersilaturrahim hatta melalui emel, inysa Allah banyak manfaatnya!

Kita boleh bertukar-tukar pengalaman dan ilmu yang serba sedikit Allah kurniakan kepada kita sebagai suatu wahana membuktikan keberadaan dan kekuasaan Allah Ta'ala. Keilmuan Allah mengatasi kejahilan makhlukNya yang serba kurang.

Perkara ini khoirul adat namun tak semestinya ia tahyl khuarat. Sudah saya jelaskan dalam entri lepas bahawa terawangan+meragasukma itu ada. Sekurang2nya sukma kita berjalan/kembara sewaktu tidur.

Selamat berpuasa dna beribadah. Jangan lupa membanyakkan zikir dan selawat dan doa agar bulan ini jadi bulan terbaik sepanjang hidup ini. AMIN!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan