27 Februari 2010

Catitan Tengah Malam-Cerpen Kuntum-kuntum Mengelopak

CKKM ini terbit dalam Majalah Remaja 1 Januari 200, saya baru mengetahuinya melalui laman web ini:

http://prpm.dbp.gov.my/Search.aspx?k=kuntum&d=5

Sebelum itu rekod di DBP melalui Opac juga mengingatkan saya balik. Saya lemah dalam bab mengumpul hasil tulisan yang telah tersiar di media-media.  Di Opac hanya sebahagian saja tetapi ada menyedarkan saya spt artikel dan puisi2 d link ini:

http://pustaxa.dbp.gov.my/pustaxa/opac1.aspx?Medan=Pengarang&Bahan=7&Jenis=2&Cari=1&Kata=Muhammad%20Ali%20Atan

Saya tidaklah merasa ada apa-apa yang perlu dibanggakan. Sementelahan saya sudah ada dua buah kumpulan cerpen remaja pun yang diterbitkan dan sudah teredar di perpustakaan seluruh negara.

Apabila merenung kembali penulisan saya termasuk sejak saya menjadi editor sewaktu saya berusia 23-25 tahun-saya kembali mendapatkan tujuan dan erti saya mengarang. Inilah yang saya cuba bina dalam diri, suatu perkara yg menyebabkan kita menulis bukan sebab ingin dipandang menang hadiah dan kemahsyuran.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan