25 Julai 2008

Hapuskanlah Segala Duka Mu

Hapuskanlah Segala Dukamu

Jangan menangis lagi ibu
Hari demi hari yang dilalui
Kita tempuhi jua
Jangan bimbang ibu
Aku tidak akan bertanya lagi
Mengapa aku tidak punyai bapa
Kerana aku tau
Hari tidak selamanya indah
Demi hari-hari kelabu ini
Kita lalui juga ibu
Aku sentiasa disisimu
Memegang segala janji
Demi ibu segalanya
Kutempuhi keasingan ini
Hapuskanlah segala dukamu ibu
Aku akan sentiasa bersamamu
Memugar kehidupan ini dengan
Kota tabah dan kejayaan demi untukmu
Ibu.


Mohd Ali Atan
Seri Sentosa, KL.


*PUISI NI TERTULIS DALAM WAKTU KURANG 60 MINIT UNTUK SUATU MAJLIS KERAIAN IBU TUNGGAL DI KUALA LUMPUR.MEMANG IA TIDAK BEGITU SEPUITIS SEPERTI 200 PUISI AKU YANG 'HILANG' AKIBAT DISERANG VIRUS.

*NAMUN YANG MEMBANGGAKAN AKU, PUISI YANG TERTULIS DI ATAS BRONSUR INI DIHARGAI HADIRIN APABILA TIADA SEHELAI PUN BRONSUR DIBIAR BERSEPAH-SEPAH DI LANTAI.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan