07 September 2010

Membersihkan Diri Daripada Energi Negatif

Makna membersihkan diri memberikan dua maksud:
-membersihkan diri daripada hadas besar dan hadas kecil
-membersihkan hati

Maksud bagi membersihkan diri daripada energi negatif tergabung dalam dua pengertian sekaligus malah lebih mendalam lagi menuju kepada rohaniah.

Jika berwuduk alatnya ialah air. Pembersihan hati pula memerlukan zikir yang diawali dengan istighfar.

Energi Negatif

Energi bermaksud tenaga dan perbahasannya sangat meluas dalam bidang pengajian ilmu metafizik. Bagi memudahkan pemahaman energi negatif ialah segala unsur kotor sama ada najis yang dapat dilihat dengan mata kasar dan juga yang tidak dapat dilihat dengan mata kasar hanya dapat dilihat melalui mata hati.

Dalam pengajian ilmu metafizik, energi negatif merangkumi unsur gangguan makhluk halus, mainan sihir, emosi yang negatif, keadaan mental yang bercelaru dan tabiat diri yang negatif seperti malas, bersangka buruk, hasad, fasad, meninggalkan solat, menonton bahan pornografi, pemarah, pembangkang, bengkeng dll.

Saya mempunyai beberapa pengalaman melakukan proses pembersihan energi negatif terhadap beberapa orang hamba Allah. Yang pertama ialah 4 tahun lepas, sewaktu saya masih belajar di universiti. Saya melakukan pembersihan dirinya dan dalam hitungan minit dengan izin Allah, energi negatif tersebut keluar daripada tubuh melalui kepalanya dalam bentuk asap hitam nipis. Kawan saya itu menuntut ilmu dari sebuah pusat pengajian metafizik terkenal suatu ketika dahulu dan kini merudum sehingga laman websitenya sudah 'ghaib'.

Dalam silibus pengajian ilmu kebatinan tersebut terdapat beberapa ayat dan jampi mantera yang tidak difahami maksudnya dan menyeru selain daripada Allah.

Walaupumn jampi mantera dan jampi termasuk dalam kategori ilmu metafizik, ia tidak termasuk dalam metafizik Islam. Maksudnya ilmu metafizik yang selari dan bersumberkan daripada agama Islam atau ajaran tasawuf itu sendiri sebagaimana yang disentuh oleh Prof Muhammad Naquib Alatas dalam karya-karyanya melalui percontohan terhadap karya mistik dan metafizik Hamzah Fansuri.

Cuma bidang Hamzah Fansuri menjurus kepada penulisan metafizik berlandaskan pengajian ilmu hakikat dan sirr dan pengalaman menjalaninya. Sementelahan yang saya maksudkan dalam entri ini ialah ilmu metafizik dalam cabang ilmu perubatan yang tiada kurang penting kedudukannya dalam agama Islam.

Demam dan Terbaring

Baru-baru ini saya dikunjungi oleh seorang sahabat yang telah menerima ijazah ilmu daripada pelbagai orang namun TIADA satu amalan pun yang lekat atau tetap diamalkannya. Saya menerangkan kepadanya bahawa setiap ilmu ada hakikatnya. Bagi mendapat hakikat sesuatu ilmu haruslah beramal dan melalaui pengalaman pengamalan ilmu tersebut. Ini bukan bermaksud dalam konteks ilmu perbomohan.

Terdapat Ustaz Muda yang bertindak sebagai Tuhan dan Pemilik Agama apabila sewenang-wenangnya mengatakan "kita mengaku kewujudan aura namun apabila ia berlebih-lebih kepada perihal ajaib maka ia nyata ditolak oleh Islam." Soalnya ialah siapa Tuhan?Apakah dia adalah Tuhan bagi menentukan sesuatu perkara tersebut ditolak atau diterima Islam?

Sungguh aneh sikap tersebut bagi seorang mukmin kerana mukmin sejati sifatnya mengaji dan mengkaji serta bersuri kepada yang ahli bukannya semberono pukul lambak lalu menghukum dalam beberapa baris ayat yang kononnya ilmiah dan bersifat membela agama Islam itu.

Bagi mendapatkan sesuatu ilmu, maka dekatinya terlebih dahulu dan sabar untuk memahaminya serta selalu 'pulangkan' kepada Allah akan sesuatu yang diluar akal fikiran atau diluar kotak pengetahuannya sendiri.

Berbalik kepada pengalaman saya, melakukan ikhtiar pembersihan energi negatif terhadap sahabat saya itu, saya tidak melalukan apa-apa sentuhan pun. Dia hanya datang dan berbual dengan saya. Sambil berbual saya niatkan sahaja, dan memang reaksi daripada itu dia merasai suatu arus elektrik mengalir halus dalam tubuhnya dan menangkap kepala.

Kepala bukan sekadar menyimpan otak tetapi pusat kawalan pemikiran saraf dan minda manusia. Ia bagaikan dinamo yang menghasilkan jutaan kilowat tenaga elektrik yang mempunyai pertalian dengan roh manusia pula. Perbualan kami berkisar sewaktu tiga hari sebelumnya di mana saya telah melakukan ikhtiar pemberishan jalur dan nadi tenaga pada tubuhnya. kali pertama sewaktu hampir berbuka puasa.

Saya ambil kesempatan pada waktu tersebut kerana ia waktu mustajab doa. Silalah rujuk hadis nabi berkenaan. Dan pada waktu saya sedang mencari 'baju raya' di pasaraya Sogo. Saya tidka gemar sangar mahu keluar ke tempat begitu tetapi kerana diajak menemani saya gagahkan diri juga pergi. Apabila berada di sana bukan sahaja di SOGO malah di jalan-jalan sekitarnya disesaki dengan gerai ddan limpahan umat Muhammad SAW mencari keperluan berhari raya. Sementera menunggu barang dibayar dikaunter saya tafakur sejenak dan membuka dan membersihkan lagi jalur dan nadi tenaga pada sahabat saya itu secara jarak jauh. Untuk makluman saya bukanlah terpaksa beraksi atau bergerak semacam bomoh dan orang kesurupan. Cukup sekadar niat dan doa kepada Allah dengan bebekalkan keyakinan yang Allah campakkan ke hati saya.

Keyakinan bukan bisa dipelajari dan dilakoni melainkan ia suatu pemberian Allah yang mana tahap keyakinan itu terbahagi kepada empat dan pecahannya pula menjangkau seratus tingkat. :)

Hasil daripada 2 x proses pembersihan tersebut, sahabat saya mengalami reaksi pembersihan dan penyembuhan luar biasa. Dia terlantar, demam, muntah lebih 10x dan terpaksa melalukan zikir sebagaimana saya ajar secara berbaring sahaja. Saya tersenyum sahaja dan mengucapkan syukur kepada Allah.

Apabila dia bertemu saya, saya menerangkan serba ringkas mengapa berlaku demikian. Apabila berdepan dengan saya, saya ikhtiar lagi dan saya buat lagi sehingga skait kepala dan berat pada tubuh hilang sebaliknya diganti dengan rasa segar dan sihat cerah bijik mata kata orang Kedah:). Syukur alhamdulillah.

Walaupun selepas dia pulang sehari kemudian dia merasai hendak 'sakit' semula, dia berzikir dan berdia sebagaimana saya ajar dan Alhamdulillah Allah kabulkan berkat bulan mulia ini dan ia surut semula. Sebenarnya proses pembersihan yang say lakukan ke atasnya belum sempurna.

Oleh kerana dia sendiri belajar dengan berbagai orang yang tiada diketahui yang diterima itu ilmu haq atau ilmu bathil. Yang pasti banyaknya kepada bathil dna bathil itu tidak perlu banyak pun. Macam tahi cica masuk dalam sekawah gulai. takkanlah kita yang nampak tahi cicak seketul masuk dalam sekawah gulai sanggaup makan juga gulai tersebut smabil terbayangkan sifat najis tersebut?Tentu tidak sanggup.

Sepanjang proses pembersihan hanya zikir dan bacaan ayat Al Quran sebagai pemompa energi positif murni yang bersumberkan semata-mata daripada keyakinan yang haq diakses dan dialiri ke tubuh pesakit. jangan fikir ini ajaib dan ini jin setan. Jangan cepat menuduh. Cuba tilik itu nafsu ammarah kamu yang berkata atau roh yang menerima hiadayah Allah yang berkata?Kamu melihat dengan firasat hati orang beriman atau firasat manusia yang masih terkelubung dengan nafsu ammarah?

Selamat Hari Raya Aidil Fitri
Maaf Zahir Batin.

:Bagi yang memerlukan boleh menghubungi no telefon saya. Insya Allah setakat mana yang mampu saya membantu sesama insan. Ikhlaskan diri untu mengatasi masalah yang dihadapi jangan mengharapkan perawat SEMATA-MATA perlu ikhlas sehingga ikhlas ditafsirkan TIDAK BOLEH MENENTUKAN UPAH PERKHIDMATAN/MAHAR. Hendak menjemput Ustaz beri ceramah agama pun kena bagi duit upah, hendak belajar agama di mesir pun pakai duit berpuluh ribu. Apatah lagi mengubat sakit yang mana sihat itu lebih bernilai daripada jutaan wang ringgit dan harta benda.

Fikir-fikirkan dan selamat beramal!:)



Tiada ulasan:

Catat Ulasan