01 November 2009

Berkelana ke Tanah Merah











Saya ke Tanah Merah kerana ada urusan kekeluargaan seminggu lepas. Sewaktu dalam bas Syarikat Adik Beradik, ketika tiba di jalan hendak masuk ke Kota Bharu saya saksikan lori balak menguasai jalan. Dan paling 'menakutkan' saya ialah melihat beberapa orang remaja menunggang motorsikal tanpa memakai topi keledar. Heronya remaja ini mereka mengekori dengan rapat belakang lori balak yang batang balaknya menonjol ke belakang. Sayangnya saya tidak merakam gambar remaja itu sebab terlalu 'seriau' memerhatikan mereka melingas kiri kanan belakang lori balak itu.





Gambar menunjukkan saya sudah tiba di Bandar Tanah Merah. Sempat merakam beberapa babak suasana petang yang mendung. Sebenarnya saya baharu belajar-belajar mengambil gambar. Jadi mungkin terlalu amatur gambar saya 'tangkap' itu.


Apapun selamat menghayati. Bukankah sekeping gambar dapat menceritakan segala-galanya?

*Sayangnya gambar 'gewe2' Tanah Merah tidak sempat saya rakamkan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan